söndag 28 december 2008

Just nu ur bokhyllan:

Jag läser just nu "Hanteringen av odöda"
Av: John Ajvide Lindqvist.

"Låt den rätte komma in" var ju en bra och välskriven bok. Boken som även blivit film och gick upp på biograferna i höstas. Den var bra även som film, snygg som fan och ljus, bild och rekvisita borde vinna en oscar...oskar ?? c eller k???
Jaja, jag gillade filmen och jag gillade boken. Men den var inte lika läskig att läsa som alla tidigare hävdat. Jag blev inte rädd för monstret i källaren, men jag undrar varför de tog bort det ur filmen. Men är samtidigt glad att de gjorde det, för det var en sådan där parantes på nått sätt.

Nu är det i alla fall "hanteringen..." som läses. Den är lättläst och sådär spännande. Man är ju lite nyfiken trots allt. Men skräck är svårt att skriva, men det återkommer jag till senare.
Återkommer när jag läst klart. /A

Inga kommentarer: