måndag 2 juni 2008

Läs en bok för fan...

...myntades en gång för ett x-antal år sedan av mig och min gode vän Lars. Det är ett uttryck som säger så mycket om den som man säger det till. Fördomsfullt? Javisst, men är det inte skönt att ibland få dra saker och ting över en och samma kant? (Inom rimliga gränser såklart)
Egentligen har uttrycket "Läs en bok för fan!" inte någon direkt innebörd, jag och Lars har en gemensam när vi använder det, ni andra är fria att hitta på era egna meningar med det hela.

Den här bloggen går ut på att tycka saker om böcker. Jag kommer recensera dem, håna dem, höja dem till Gudanivå, kräkas på dem, förundras över dem, prata om dem, älska dem fast jag inte vill, hata dem fast jag inte vill, jag kommer vara pretentiös och stolt över det i mina uttalanden och jag kommer vara ambivalent till dem, ty inte ens jag är perfekt även om man lätt tror det vid första anblick.

Jag tror jag kommer bjuda in andra personer som kommer få "gästblogga" om något litterärt, eller kanske lämna ett bidrag, så ni läsare kan recensera och tycka till...och jag förstås, man gör det på eget bevåg...

Välkomna!

Inga kommentarer: